Sjiek geeft heel Sjiek concert

11 | 07 | 13

Op 6 oktober 2012 tijdens Lache in Leivere was het laatste optreden van de Sillentaler Spassmachter Band.  Hierna heeft de Sillentaler Spassmachter Band op alle fronten een metamorfose ondergaan.

Een metamorfose die de toekomst van de band moest zeker stellen. Het muziek repertoire, de naam en de uitstraling het ging op de schop en zoals jullie wellicht al eerder gelezen hebben heten we tegenwoordig Sjiek!.

Op vrijdag 21 juni was het zo ver Sjiek! gaf het eerste optreden in de nieuwe hoedanigheid. En dat op een super mooie natuurlijke buiten locatie in Haelen ter gelegenheid van de Vijverfeesten.

De Vijverfeesten doet zijn naam eer aan doordat een mooi buiten podium in een vijver is gebouwd. Het hele weekeinde staat in het teken van muziek. Muziek van groot tot klein en van rock tot klassiek

Nadat de Harmonie van Haelen klaar was met het concert zijn we met z’n alle onze spullen zo snel mogelijk gaan opbouwen om de tijd tussen het optreden van de Harmonie en ons optreden zo kort mogelijk te houden. We wilden er natuurlijk ervoor zorgen dat zo veel mogelijk van de ±300 gasten zo snel mogelijk weer konden genieten van live muziek.

Voor de gebruikelijke soundcheck was geen tijd maar ondanks dat alle instrumenten met professionele apparatuur versterkt en door vakmensen uitgemixt werden, was alles binnen enkele nummers in balans en klonk Sjiek! heel erg sjiek door heel Haelen.

Doordat we in onze nieuwe kleding stijl met neon accenten werken gaf dit op het podium een heel mooi effect. De aanwezige UV lampen zorgden ervoor dat de accenten ook echte accenten waren.

Veel van onze nieuwe nummers, zoals rock, rock en roll, pop, nederpop, rap en modern hebben we ten gehore kunnen brengen. Niet allemaal perfect maar wel met veel passie en energie. Het was mooi om te ervaren dat die uitgestraalde positieve energie gereflecteerd werd door de aanwezige gasten. En...  daar doen we het natuurlijk voor!

Al met al kunnen wij terug kijken op een geslaagd eerste optreden van Sjiek!

Ga terug