Koninklijke onderscheiding voor Jan Weijers

Afgelopen zaterdag kwam jan Weijers nietsvermoedend naar het jaarlijkse Caeciliafeest. Het zou wel bijzonder voor hem worden, want hij was 25 jaar lid van de VNM en zou daarvoor een zilveren insigne ontvangen. Het liep even anders….

Want op het moment dat Jan deze insigne zou krijgen, betraden burgemeester Evers, wethouders, afgevaardigden van de gemeente, familie, vrienden en kennissen de zaal. Een totaal verraste Jan werd toegesproken door burgemeester Evers die Jan namens zijne Majesteit de Koning kon meedelen dat hij een Koninklijke onderscheiding zou ontvangen voor zijn jarenlange inzet in onze gemeenschap.

Zo was Jan onder meer oprichter van tennisvereniging Leveroy in 1978, bestuurslid, 11 jaar penningmeester en bouwde hij met anderen het clubhuis. Ook is hij 25 jaar bestuurslid van Fanfare Concordia, was vele jaren penningmeester, lid van de activiteitencommissie en speelt hoorn in de fanfare. In 2002 werd Jan ook  bestuurslid van de Stichting Gemeenschapshuis Pestoeërskoel Leveroy. Kortom, meer dan redenen genoeg om Jan Weijers Koninklijk te onderscheiden.

En uiteraard ontvang Jan daarna ook de zilveren insigne van de VNM, waarvoor hij in zijn beleving naar het Caeciliafeest was gekomen.

Jan van harte gefeliciteerd met deze prachtige onderscheiding! En uiteraard ook een felicitatie aan echtgenote Mieke en dochter Elle, want zonder steun en stabiliteit van het thuisfront zijn dergelijke prestaties onmogelijk.