Jubilieumconcert met philharmonie zuidnederland

In 2019 bestaat Fanfare Concordia Leveroy 90 jaar. Een mooie gelegenheid om met bijzondere activiteiten uit pakken, zowel voor de leden als voor de gemeenschap Leveroy (e.o.). Een van die activiteiten is een jubileumconcert op zaterdag 29 juni 2019 om 20.00 uur in de H. Barbarakerk te Leveroy. Dit concert vindt plaats samen met philharmonie zuidnederland, een van de 7 professionele symfonieorkesten van Nederland, waarbij zuid-Nederland (met name Brabant en Limburg) het speelgebied van philharmonie zuidnederland is.

Bij het jubileumconcert zal Fanfare Concordia voor de pauze een programma verzorgen en philharmonie zuidnederland na de pauze. Daarnaast is er een voorprogramma in de kerk (van 19.30 – 20.00 uur) dat door Forever Young en de Beat Boys wordt ingevuld, de jeugdgeledingen van Fanfare Concordia Leveroy.

Bijzonder aan het concert is dat Fanfare Concordia het werk Ascension van Tom Davoren speelt met als trompetsolist Ramon Wolkenfelt van philharmonie zuidnederland en euphoniumsolist Stefan Arits van Fanfare Concordia Leveroy. Daarnaast zal onze dirigent Jan Kitzen het werk Spitfire dirigeren dat door philharmonie zuidnederland wordt gespeeld. Tom Linssen uit Maastracht op sopraansaxofoon zal bij het beroepsorkest soleren in Fantasia para saxophone van H. Villa-Lobos.

Hieronder de foto's van het concert.