100 jeugdige muzikanten Binden, Boeien én Behouden en tijdens Triple B Music Day

De jeugd is de toekomst; een waarheid als een koe die menig fanfare en harmonie deelt. Zonder de jeugd, geen nieuwe leden en dus ook onzekerheid over het voortbestaan van fanfares en harmonieën. Jeugd moet je binden, boeien én behouden. In 2014 hebben een aantal muziekverenigingen hierover de koppen bij elkaar gestoken en dit heeft in 2015 geresulteerd tot een Triple B Music Day.

Op zondag 15 april zal er een tweede versie van de Triple B Music Day gaan plaatsvinden in BMV Ellenhoef te Ell. Het doel is hetzelfde gebleven; het Binden, Boeien en Behouden van jeugdleden. De invulling zal er iets anders uit gaan zien.

Om 11.15 uur zal slagwerkgroep de Beat Boys, jeugdfanfare Forever Young uit Kelpen-Oler en Leveroy en jeugdorkest Elturo uit Ell, Tungelroy en Stramproy een concert geven. Om 15.30 uur is het de beurt aan de jeugdorkest Concilia uit Ittervoort en Hunsel en de jeugdfanfare Aurora uit Baexem. Als thema is ervoor gekozen dat elk orkest één continent muzikaal zal uitbeelden.

Tussen de 2 concertblokken kunnen de muzikanten deelnemen aan 2 workshops waardoor ze ook kennismaken met andere soorten kunstvormen. Hierbij kunnen ze kiezen uit een didgeridoo- of cajon-workshop. Ook zijn er Limburgse talenten die een workshop verzorgen. Zo wordt een workshop zang verzorgd door Linda Smeets, oorspronkelijk uit Ell, van zangschool Zang & Co. Kristel Fotografie uit Thorn verzorgt een workshop fotografie en Dansschool Fresh uit Weert een workshop breakdance. May Peters, oorspronlijk uit Echt, verzorgt een workshop trombone. Zij is wereldberoemd door haar vele optredens in Zuid-Amerika waar ze werkt met veel bekende salsa-sterren.

Tijdens deze dag zullen er ruim 100 jeugdige muzikanten samen bezig zijn op zowel muzikaal als sociaal gebied, waardoor we ze proberen te Binden, Boeien en Behouden.

Deze dag zal plaatsvinden in BMV Ellenhof te Ell. U bent van harte welkom om tijdens de concerten te komen kijken én luisteren wat de jeugd uit de regio op muzikaal gebied te bieden heeft.

Voor informatie kun je terecht op onze website www.triplebmusicday.nl