Fanfare Concordia

De 'grote' fanfare bestaat uit circa 55 spelende leden in de leeftijd van tieners tot tachtigers. Het korps heeft haar sociale taak binnen de gemeenschap hoog in het vaandel staan. Er worden jaarlijks meerdere concerten gegeven die vrijwel altijd gratis toegankelijk zijn. De groep treedt met regelmaat naar buiten om bijvoorbeeld communiekantjes naar de kerk te begeleiden, Sint Nicolaas in te halen of serenades te brengen bij jubilea, uitreiking van Koninklijke Onderscheidingen, een 50-jarig huwelijk of andere bijzondere feestelijkheden. Ook het kermisconcert en het opluisteren van de Nachtmis zijn vaste optredens die ieder jaar terugkomen.

Naast de diverse sociale verplichtingen, zoekt de vereniging ook altijd naar uitdagende projecten. Dat kan in de vorm van een concours, een uitwisselingsconcert met andere verenigingen of een andere muzikale activiteit. Daarnaast is de fanfare altijd op zoek naar vernieuwende en verrassende projecten, waarbij de muziek van het korps gecombineerd kan worden met andere muziekstijlen, instrumenten, zang of een totaal andere discipline. Zo werd er al eens een culinair concert gegeven waarbij tussen het muzikale gedeelte door heerlijk werd gegeten, of het Op-en-Top Nederlands concert, waarbij de leden zelf een keuze maakten uit de beset Nederlands-talige hits aller tijden. Deze werden voorzien van inleidende teksten en daarna ten gehore gebracht wat bij jong en oud in de zaal door de verrassende en gevarieerde opzet zeer positief werd gewaardeerd. Het jublileumjaar 2019 was een jaar met hoogtepunten. Niet alleen werd er in de H. Barbarkerk een jubileumconcert verzorgd met philharmonie zuidnederland, later in het jaar werd er ook nog een Bevrijdingsconcert gegeven, waarbij prachtige beelden van Peter Crins en Peter Hermans - die uitermate veel beeldmateriaal van Leveroy en omgeving uit de Tweede Wereldoorlog in beheer hebben - werd gebruikt om het verhaal van Leveroy in WO2 te vertellen. Uiteraard tussendoor voorzien van originele beelden, interviews en indrukwekkende muziek.

Muziekinhoudelijk zijn er grote wisselingen om zowel publiek als de leden een gevarieerd programma te bieden. Ongeacht de keuze staat altijd hoog in het vaandel dat het muzikale niveau zo hoog mogelijk moet zijn evenals de onderlinge verhoudingen en het plezier beleven aan het samen muziek maken. En dat met een groep waarin 3 generaties zijn vertegenwoordigd.