25 jarig jubileum Erwin

Erwin is in Heel begonnen met muziekles. De blokfluit was zijn eerste ‘ervaring’ met muziek, maar al snel bleek dat hij meer interesse had in het slagwerk; de trom.

Op 13 jarige leeftijd kwam hij in 1988 naar Leveroy. Vrij snel werd hij lid van de fanfare, maar Jo Wolters zag in Erwin ook wel een slagwerker. Hij kwam vragen of hij ook bij de drumband van de schutterij wilde komen. En natuurlijk: hoe meer muziek hoe beter!

Opa Goertz, zelf altijd slagwerker geweest bij de fanfare, vertelde trots dat er een  uitstekende slagwerker bij de fanfare zou  komen. Hij vergat er echter bij te vertellen dat deze slagwerker nog maar net begonnen was met muzieklessen.

Erwin was snel bij beide drumbands en na verloop van tijd werd er ook nog de band ‘Op losse schroeve’ opgericht. Dit ging soms wel eens ten koste van de schoolprestaties.

Samen met een aantal vrienden die allen lid waren van de fanfare, speelden ze op feestjes en partijen in de omgeving.

Na zijn middelbare school vertrok Erwin naar Tilburg. De fanfare, de schutterij én de voetbalclub blijf hij echter trouw. Ook toen hij met Tessa in Waalwijk ging wonen.

Maar Leveroy en de verenigingen waren toch iets wat ze niet konden missen, en in 2001 zijn ze samen weer terug gekomen naar Leveroy.

De resultaten met het slagwerk bij de drumband zijn niet uitgebleven: Limburgs Kampioen, Nederlands Kampioen en afgelopen jaar vice wereldkampioen op het WMC in Kerkrade.

We hebben enkele jaren geleden op een zondagmorgen een bijeenkomst georganiseerd om te praten met de jongeren over de toekomst van de fanfare en de betrokkenheid van de jongeren binnen de vereniging.

Hierna zijn enkele jongeren al vrij snel actief deel gaan nemen in diverse commissies en het bestuur. Een ervan is Erwin; hij heeft sinds dit jaar de voorzitters’ hamer overgenomen van Tjeu Kwaspen.

Misschien had Opa Goertz toen al een vooruitziende blik dat het wel goed zou komen met Erwin bij de fanfare.

Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum.