Muziekproject wordt besloten met een spetterend concert op 4 juni

Fanfare Concordia wil het muziekonderwijs op de Zonnehof stimuleren in de hoop dat kinderen ( en ouders)  zo enthousiast worden dat een aantal van hen een muziekopleiding gaan volgen voor een hafa instrument. Zonder instroom van nieuwe leden zal onze vereniging in de loop der jaren alleen maar kleiner worden en dat laten gebeuren is in strijd met de eigen doelstellingen.

Er is bovendien nog iets heel bijzonders aan het samen musiceren. Wetenschappelijk is bewezen dat het samen muziek maken de hersenen zo veelzijdig prikkelt dat we terecht kunnen zeggen: “muziek maakt slim”.
Om het bedoelde enthousiasme op te wekken heeft de vereniging gezocht naar de beste musicus op dit gebied en na een gesprek in de herfst kregen we het ja-woord van Sjraar Claessen uit Blerick.

Na de kerstvakantie ging Sjraar in groep 4-5 aan de slag en binnen een paar minuten voelde en zag je dat er iets gebeurde in de groep. Zingen, ritmische oefeningen en eenvoudige notatie, gehoor- en stemvorming, alles kwam op een speelse manier voorbij. Voordat de kinderen het wisten was de les voorbij. En zo volgde de ene week na de andere.
Er werd kennis gemaakt met de verschillende blaas en slagwerkinstrumenten en er werd een dirigentenwedstrijd gehouden.

De 24 jonge muzikantjes gaan  op dinsdag 4 juni vanaf 19.00 uur in zaal Pestoeërskoel aan iedereen die het wil horen, bewijzen wat ze hebben geleerd. Broertjes en zussen, papa en mama, oma en opa, de buren, iedereen is bij deze van harte uitgenodigd om te komen genieten van een bijzonder concert samen met de grote fanfare. Voorzitter Erwin Pellemans zal de avond openen en ook iets vertellen over een mogelijk vervolg na deze lessen op school.

De kinderen krijgen een inschrijfformulier mee waarop ze zich kunnen opgeven voor 3 gratis proeflessen bij het Rick. Dat is de muziekschool van Weert maar de lessen worden altijd in Leveroy gegeven. Kinderen kunnen kiezen uit bugel of slagwerk.Ook geldt dit aanbod voor ouders etc. Zij kunnen evt. kiezen voor een zwaar-koper-instrument. Iedereen die interesse heeft kan dus 3 gratis muzieklessen volgen, zonder enige verplichting daarna. De instrumenten worden ook beschikbaar gesteld door Fanfare Concordia.

Om 20.00 zal deze avond eindigen en bestaat de mogelijkheid om nog een uur naar de repetitie van de fanfare te luisteren.

Muzikaal programma vanaf 19.00 uur
* Opening en toelichting door de voorzitter
* De Eland
* Ode an die freude