Flinke financiële injectie op weg naar nieuwe uniformen!

16 | 05 | 13

Op donderdag 16 mei waren enkele bestuursleden te gast bij de businessclub van basketbalvereniging Weert. De avond werd geopend door directievoorzitter Jules Coenen van Rabobank Weerterland en Cranendonck  die aansluitend de drie initiatieven bekend maakte die het maximale geldbedrag in ontvangst mochten nemen. Vervolgens ontvingen alle andere intitiatieven hun cheque uit handen van Jules Coenen en Wim Berkelaar, voorzitter van de Raad van Commissarissen.

Nieuwe uniformen
Namens Fanfare Concordia waren voorzitter Erwin Pellemans en voorzitter van de PR- en Sponsorcommissie Tjeu Klauwers aanwezig. Ook penningmeester Joop van Heel was erbij, maar in de hoedanigheid als lid van de ledenraad van de Rabobank. Fanfare Concordia had een aanvraag ingediend bij het Dichterbij Fonds voor concertoverhemden (als onderdeel van nieuwe uniformering). En met succes, want uit het totale budget van het Dichterbij Fonds van €100.000, ontving Fanfare Concordia bijna het maximale bedrag en wel €4.844. Een prachtige financiële injectie op weg naar nieuwe uniformen!

Enige achtergrondinformatie
Op de sluitingsdatum van het Dichterbijfonds, 1 december jl., telde de Rabobank 163 aanvragen. De jury bestaande uit 6 ledenraadsleden heeft in januari dit jaar, 79 aanvragen genomineerd. Deze aanvragen zijn in februari door onze 45 ledenraadsleden beoordeeld. Op basis van de door hen toegekende punten heeft de directie bepaald welke aanvragen beloond worden. Het betreffen 10 aanvragen uit Cranendonck, 14 aanvragen uit Nederweert en 7 aanvragen uit Weert.

Op 16 mei 2013 heeft Rabobank Weerterland en Cranendonck uit haar Dichterbijfonds voor 6e keer geld uitgekeerd. Hierdoor  door ons Dichterbijfonds in totaal € 450.000 uitgekeerd ter bevordering van de leefbaarheid in de regio.

Lees hier het EXTRA iBulletin

Ga terug