2013: een mooi en gedenkwaardig muzikaal jaar!

Het einde van het jaar is traditiegetrouw een moment om even terug te kijken op het afgelopen jaar. En 2013 was een mooi en gedenkwaardig muzikaal jaar waarin we vele mooie muzikale hoogtepunten hebben beleefd.

Oze jeugdfanfare heeft mooie concerten verzorgd, zoals het valentijnsconcert in de Oranjerie te Roermond en de deelname aan het Eurofestival in Don Bosco in Heel, waar de slagwerkers de prijs voor ‘meest veelbelovende slagwerksectie’ in ontvangst mochten nemen. En in juni sloot Forever Young voor de zomer af met een concert in Kelpen-Oler. Na de zomer was er een zeer gezellig weekend dat werd besloten met een concert samen met korpsen uit Weert en het Brabantse St. Oedenrode.

De fanfare verzorgde natuurlijk een memorabel optreden op paasmaandag 1 april in de kerk: the Passion. Vele honderden mensen hebben hier ontzettend van genoten, getuige ook de vele reacties die na dit optreden binnenkwamen. Daarnaast werden natuurlijk de communicantjes ingehaald, was er de serenade met de Truus Wetemans mars en het kermisconcert. De muzikale doe-dag was een groot succes en een combo speelde in de kerk tijdens een heilige mis. Sinterklaas werd ingehaald, serenades gebracht aan de seniorenvereniging en Mart en Mia Schrooijen en nog een najaarsconcert in Roermond met Kapel in het Zand en de Koninklijke Harmonie van Roermond.

De percussiegroep had uiteraard eveneens een memorabel jaar. De vele voorbereidingen voor het WMC wierpen hun vruchten af. En nadat vele korpsen zich stuk hadden gebeten op de score die Leveroy in het eerste weekend had neergezet, moest er gebogen worden voor Twello. Maar het vice-wereldkampioen is er niet minder om en werd groots gevierd. Een geweldige prestatie van deze groep.

En het jaar wordt afgesloten met een mooi opgezet kerstconcert. Een kerstconcert waaraan alle geledingen van de fanfare deel zullen nemen. Een mooi einde van een mooi muzikaal jaar.

Maar lang kunnen we niet op onze lauweren rusten, want voor 2014 staat er meteen weer het nodige op het programma. De deelname aan het ONFK eist alle aandacht op en vergt inzet van iedereen. Maar ik ben er van overtuigd dat we in ‘slechts’ drie maanden in staat zijn om met ieders inzet een uitstekend resultaat neer te zetten te Friesland en daar een mooi weekend te beleven!

Tenslotte wil ik graag bij deze ook van de gelegenheid gebruik maken om IEDEREEN te bedanken voor zijn en haar inzet het afgelopen jaar. Op welke wijze dan ook, of dat nu muzikaal, bestuurlijk, in commissies, door mee te werken aan activiteiten, of noem maar op is. Heel veel dank daarvoor!

Erwin Pellemans
voorzitter